Guy Love

En final avklarad. Ett väntat resultat. En grymt otaggad skara åskådare, med undantag för Macke som blev galen på diverse gitarrspelande, brottningsmatch och öldrickande. Det var ju Champions-League-final och få lär ha missat att Barcelona, helt förtjänt vann matchen. Brottningsmatchen på golvet i mitt rum var dock en gnutta mer intressant. Ett slag i huvudet medan Pep letade snusdosa och matchen var officiellt startad. Trashtalk är tydligen väldigt populärt i amatörbrottningens värld, och diverse skitsnack lämnade munnar. "Ta mig, här och nu!!!"

En särskådning av manlighet sisådär nio år efter att millenieskiftet ägde rum, där världen har kommit till sans vad gäller olika sexuella nischer? Snarare en skildring av fjollighet, något som är lika tidlöst som pilotbrillor. Eller som J.D. i Scrubs hade uttryckt det... "Guy love, between two guys." Det ska poängteras att jag agerade åskådare i brottningsmatchen med en kall öl i handen. Eftersom tipset på fotbollsmatchen gick helt åt skogen så hoppades jag åtminstone få rätt i denna match över tre ronder på en lagom nyköpt matta. Men något riktigt resultat gick inte att utröna.

Imorgon är det torsdag, och det ska inte jobbas förrän sent på eftermiddagen. Hmm, med andra ord är natten ganska ung, undra vad man hittar på för något roligt? Öhm... justja, jag var omänskligt trött, så var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0