All the good girls...

... are home with broken hearts.

Okej, min kärlek för John Mayers musik är nog inte hälsosam på något plan egentligen, men den får mig att må bra, så jag borde väl inte gnälla. Just detta pikanta exempel är ju egentligen skrivet av Tom Petty och inspelat med "The Heartbreakers". Ironiskt att det sjungs om snälla flickor som är hemma med brustna hjärtan? Trevligt. Även om den akustiska varianten av mr. Mayer tilltalar mig mer. Dessutom är den inte helt omöjlig att sjunga, vilket orginalet skulle kunna stoltsera med att vara.

Måndagen har flutit förbi och solen håller sig kvar uppe några minuter till. Det är fruktansvärt skönt att det är ljust så länge på sommaren. Fruktansvärt skönt att kunna njuta av solstrålar mer än ett par timmar på dagen, ifall det är klart väder, som fallet är på vinterhalvåret. Kanske borde döpa den här dagen till Fischer's Soldag i framtiden, jag verkar  ju inte tjata om något annat än den där förbannade solen idag.

I've got an angel, she doesn't wear any wings.
She's got a heart that compelled my own,
she's got a smile that can make me wanna sing.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0