Wie schön das Leben bisher war

Natt till måndag. Det känns annorlunda att inte behöva tänka på jobb imorn. Att inte behöva oroa sig över det. Samtidigt känns det annorlunda med all tid som plötsligt uppenbarar sig. Inte nödvändigtvis en positiv sak, då mycket fritid brukar resultera i många tankar. Det är i alla fall skönt med några lediga dagar nu. Dagar då inget speciellt ska göras utan man har tid att vara själv på. Inga vänner som (trots att de är oumbärliga i sina stunder) är där. Tid att vara själv. Positiv sak att få vara själv någon gång. För hur mycket man än uppskattar sällskap så är förmågan att vara själv, utan att vara ensam, beundransvärd. Jag lär mig fortfarande.

We got to patient - then it won't be long.

I väntan på vadå? Det är konstigt att allt kan kännas tomt när man har en framtid utstakad. Något att se fram emot, något att glädjas åt. När jag har tagit mig till åt mig själv har tomheten smugit sig på. Inte så att jag blivit nedstämd eller ledsen, utan bara den där känslan av att något fattas. Kanske är det bara jag som trivs så bra i sällskap att jag inte vill vara själv? Nåja, återkommer väl ifall det blir ett problem. Nästa mål Umeå, som ska bli sjukt trevligt. En lång helg där och lite andra vyer, en ny stad att se. Potential för något positivt! Potential för en bra start på sommaren. Får bara hoppas att vädret där upp blir bra. Sommar i norrland känns risky. Kallt? Vi får väl se.

Wann fängt das Leben an, das ich mit Dir leben kann?

Kommentarer
Postat av: Thom

Jadu, vädret är knappast smickrande för tillfällt. Regn, rusk och allmän depression. Men förhoppningsvis så bättrar det på sig till din ankomst ;)

2009-06-15 @ 16:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0