Feuer

Let me be the one you call,
If you jump, I'll break you fall.
Lift you up and fly away with you - into the night.

If you need to fall apart.
I can mend a broken heart.
If you need to crash then crash and burn - you're not alone.

Dagen avklarad, en liter apelsinjuice uppdrucken. Dessutom har jag någonstans fått en insikt i att sojakorv faktiskt inte är så fasligt äckligt ändå. Det gäller att se utanför ramarna. Think outside the box. Just nu saknar jag solen som bara den. Man vänjer sig snabbt, och när den sen lika snabbt som den kom försvinner så står man där. Inte med byxorna nere, utan snarare med jackan på. Allt blir så lättare när man möts av ett bra väder i samma stund man kliver upp på morgonen.

Imorgon står jag antagligen inför en jobbig dag på jobbet. Visserligen bara fyra timmar, men samtidigt ännu en lektion med de elever jag idag höll på att bli galen på. Kanske var det en dålig dag idag. Förhoppningsvis var det så. Isåfall borde det bli bättre imorgon. Ja, vi säger så. Imorgon blir en kanondag. Någon som håller med? Det är ju onsdag, det borde betyda kanondag i alla fall. Ja, jag tycker det! Det är den näst sista onsdagen på jobbet innan sommarlovet, något som känns ganska surrealistiskt. Har hela terminen redan flugit förbi? Har jag redan slitit mig igenom alla kalla vinter- och vårmånader? Ja, det är trots allt juni redan. Sommarmånaden juni - jag förväntar mig lite bra väder från den också.

Som tur är har jag jobbat på nästan som en tok de sista veckorna, och kommer därför få ganska gott om pengar i slutet av månaden. Något som kan behövas med de planerade resorna som står framför mig. Alla pengar som blir över lär också läggas på operation "Survival" som startas i höst när det ska börja pluggas. Tre år av, inte nödvändigtvis, lyxliv står framför mig, men ändå ser jag fram emot det något så fruktansvärt. Trodde aldrig att lilla rädda jag skulle säga det, men jag längtar till Uppsala. Längtar efter att få lära känna nya människor och få en nystart. Leva utan en massa felaktiga rykten och falskt prat bakom ryggen på mig.

Att vara mig själv - det smakar bra i munnen. Ja, jag tänker vara mig själv. Banne mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0