Lost Highway

I know, you've heard it all before
There's nothing worse than living less
When you yearn for something more
Makes no sense, it's hard to understand
When that something that should fill you up
Keeps slipping through your hands


Hittade min gamla MP3-spelare tidigare idag. Minnen. Musiken (som för övrigt var kunglig rakt igenom, tillochmed gitarrsolot jag satte på trettiofemte försöket på den där Hogfarmstudion i Västerås för några år sedan. Minns fortfarande mina ömmande fingrar dagarna efteråt.) påminde om en hel del, men framförallt hittade jag ett Bon Jovi-album som jag lyssnade mycket på just då. För två år sedan vill säga. Jobbade nere på Malmön och cyklade ner varje morgon, med Bon Jovi i hörlurarna och lade mig alltid några minuter på bryggan vid stranden och njöt av solen innan vi började jobba. Lyssnade musik, solade, mådde bra. Två år sedan redan. Tiden flyger.

Minns faktiskt fortfarande de små ankungarna som kom gåendes en morgon när tidningen var där och gjorde ett reportage. Små dunbollar som vandrade omkring och såg vilsna ut. Vet inte ifall jag ligger rätt i det jag säger, men jag har för mig att sommaren var ganska varm. Nu börjar vädret också bli bra, och fåglar viskar i mitt öra att det ska vara riktigt bra väder hela den här veckan. Fåglar som viskar, nonsens. Alla vet ju att de kvittrar. I alla fall så hoppas jag att sommaren blir lång och skön. Några dagar på kråkis lär ju planeras in. Det skulle vara riktigt fantastiskt.

En dag kvar, sen är det dags att flyga till Umeå. Tänka sig. Det vi pratade om som en galen idé i vintras blir verklighet. Bra väder blir den sista faktorn som kommer göra den långa helgen ganska perfekt. Hur perfekt den blev får ni såklart veta efteråt.

Ikväll kikade jag på A Walk to Remember för andra gången. Några år sedan jag råkade snubbla över den på SVT en tidig eftermiddag när jag slutat skolan. En upplevelse då, och garanterat en upplevelse nu. Filmen är verkligen rörande och lyckas med vad den ska. Nästan rörd till tårar, igen. Shit. Ska nog ta och bolla upp den där manligheten lite grand. Det är ju en tjejfilm, eller vad säger ni? Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0