Boende i Uppsala klart första året!

http://www.gamereactor.se/blog/Trimax

Okej, det är skottpengar på att länka er vidare härifrån, eftersom ni med absolut största sannolikhet har blivit hitlänkade också, men den här bloggen ger nog knappast en full bild av mig. Möjligtvis en ful bild av mig, men det är inte riktigt samma sak. Det fattas något. Vadå? Jo en pretentiös, högtravande, filosofisk och poetisk sida. Djup? Kanske det, men vi är väl alla ute på halt vatten och cyklar ibland. Går man dessutom tillbaka några månader, så är jag dessutom ganska personlig, men det kan vi tala tyst om. Bloggarna skrevs på en tid när ingen som kände mig läste den bloggen (med ett fåtal väldigt bra vänner som undantag) och därför vågade jag nog ta ut svängarna lite mer, än om vem som helst skulle leta sig dit.

Varför jag kom att tänka på att länka er vidare härifrån sådär plötsligt? Jo, igår natt när jag beslutade mig för att sova sådär fyra timmar för sent, så följde jag ett tips som jag fick. Jag somnade dock inte, utan fick en hel historia i huvudet, som jag bara var tvungen att skriva ner. Den är inte lika vardagligt skriven, eller lössläppt som den här bloggen, utan en helt annan sida av mitt skrivande. Dessutom kanske lite mer svårläst, men enligt de som redan läst den bra. Folk påstår ju att jag kan skriva. Det kanske är något man borde utnyttja? Nåväl.

Dagens största nyhet: Boende i Uppsala fixat, nu ska jag bara få bekräftat att jag blivit antagen, sen har jag boende klart det första året. Känns förjävligt bra. Galet bra nästan. Det är svårt att hitta bostad i Uppsala, men som med allt annat så har det en tendens att fixa sig. Ska bli så galet kul. Helt crazy! Språkvetenskap i tre år. Kanske inte låter jättespännande, men studentlivet med allt vad det innebär lockar. Hårt. Jag vill ut och leva livet, och det gör man nog bäst i studentstaden av studentstäder.

Annars har dagen spenderats med jobb en halvtimma längre än planerat, och en trevligt mysig kväll med Isa, där vi tittade på en svensk ungdomsfilm. Nämligen I taket lyser stjärnorna som lyckades överraska mig positivt. Inte så klyschig som jag befarade och stundtals ganska gripande. En bra story, där jag tror att boken faktiskt är ännu bättre, men den har jag inte läst, så jag kan inte säkert säga. Bra underhållning var det i alla fall. Mycket bra underhållning. Annars lyssnades det en hel del på musik, och diskuterades sommarplaner. Oj. Det är bara två veckor och en dag kvar tills jag flyger till Umeå. Det ska bli så sjukt roligt. Underbart rent ut sagt. Längtar redan. Tittade förresten tågtider idag för att jämföra. Det var dyrare, och tog tio gånger längre tidsmässigt. Flyga is the shit. Jag kommer sitta skraj och darra som det berömda asplövet när jag sitter på planet. Men en timmes flyg känns lindrigt för en lång weekend i Umeå med underbart sällskap, och förhoppningsvis trevligt väder.

Liten uppvärmning på studentlivet kanske? Vi får väl se. Nu ska jag bädda ner mig själv i min underbart sköna säng och sova gott tänkte jag. Planer för imorgon? Att se Sweeney Todd. Annars inget.
 

Kommentarer
Postat av: jimpz

Flyga är sjukt mycket mer miljöovänligt än tåg. Bara så du vet.

2009-06-09 @ 09:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0