Stammis på bolaget?

Eftersom jag ändå var på stan och njöt av ösregnet inne på Wayne's, naturligtvis med en chailatte i handen, så tänkte jag att man kunde ta en sväng förbi systembolaget. Alkisvarning då jag drack öl igår? Nej, det skulle jag nog inte vilja kalla det, ölen är till mig och Pep på fredag, som det var avtalat. Inga större mängder heller, så vi borde klara oss undan något så hemskt som att bli fulla.

Letade på lite annorlunda (eller nej, i grunden väldigt vanliga sorter) som Pep i alla fall inte provat. Ett par Stella Artois, några Pilsner Urquell och Staropramen Granat. Låter som en ganska bra finsmakarkväll i mina öron. Men när jag ska betala på systemet och samtidigt slänger fram legget, i ren vana, så blir jag belönad med en tablettask. Tack sa jag, något förvånat, och hon som satt i kassan förklarade att de hade en deal att mana fick en sån "burk" om man visar legget innan de hinner fråga om det. Att tabletterna sedan var ganska äckliga var ganska oväsentligt. Burken var ju rosa!



Det var banne mig det mest värdefulla jag fått idag.

Nu är det jobbet nästa som gäller. Vidare betraktelser kommer nog ikväll, efter en promenad hem från jobbet, genom regnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0