Sonnabend

Trots regnet igår så tror jag att de kära studenterna hade en ganska bra dag. Den var nog, egentligen inte ens bara ganska bra utan kvalificerar nog in som något av det roligare/bättre de gjort under sitt liv. Det minns jag i alla fall att jag tyckte just då, och trots att jag nu har insett precis hur fånigt det såg ut att stå där på balkongen och vråla, hur idiotiskt det låter när man står på flaket och skriker och alla tittar på en för att man beter sig som ett as, så var dagen underbar. Ett år har gått redan, och det känns smått surrealistiskt, för att inte säga sjukt. Vart tog mitt sabbatsår vägen?

Jag vet förstås om jag börjar tänka efter lite grand, men rent spontant så känns det som att året har flugit förbi. Förra hösten tillbringades med att inte göra någonting. Känns det som. Vad gjorde jag i höstas liksom? Satt framför datorn och hade tråkigt tror jag är en ganska bra sammanfattning. Vinter och vår blev, som tur är, lite mer händelserika. Vikariat på skola, en himla massa vänner som hörde av sig till höger och vänster, och naturligtvis också ett par nya bekantskaper. Och nu är det sommar, och det är bara sommarvädret som saknas fortfarande. Men det kommer, inga tvivel.

Idag ska jag nog bara ligga framför datorn och ta det så lugnt som det är möjligt utan att börja ruttna. Lördag, sommarlov, inga planer och efter att jag såg sista NHL-.finalen inatt så är jag minst sagt småtrött. Tror jag kom hem strax efter fem, efter en ganska rolig promenad. Det är konstigt att man kan känna sig full fast han är spiknykter. Det gäller bara att vara tillräckligt trött. Benen slutar fungera, man skrattar åt allt och ingenting och börjar sluddra för att hjärnan inte orkar. Snudd på beundransvärt att vi tog oss hem. Men det tog nog lite extra tid allt. Pittsburgh imponerade på mig i alla fall. Visade prov på stor kyla trots att storstjärnan Crosby gick och blev skadad under matchen. Värdiga vinnare.

Man måste dessutom bara skratta år Marian Hossa, som till den här säsongen gick från Pittsburgh Penguins till Detroit Red Wings "för att ha större chanser att ta hem Stanley Cup."  Tråkigt bara att han därför denna säsong gick miste om 50 miljoner dollar i lönepengar, och bucklan. Tråkigt. Ha ha ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0