Pirater och göteborgare

Söndag. Det brukar betyda livsdevisen att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt. Idag har jag dock hunnit vara ganska duktig. Dragit mitt strå till stacken vad gäller eu-parlamentsval. Ja, jag röstade på Piratpartiet, men jag blev glad av att se att Miljöpartiet gick fram också. Och jag undrar fortfarande hur Fredde Reinfeldt kunde charma Filippa. Politiker kan snacka, det måste vara det. Ja, förutom faktumet att han ser ut som en teddybjörn hela han. Och den där hypnotiserade lugnande rösten som säger allt ska bli bra min vän, allt fixar sig. Han är lite läskig, om än gosig.

Städade dessutom rummet vilket nog behövdes. Dammråttorna skapade nämligen eget parti under sängen tror jag. Valsedlarna hann dock inte tryckas, och alla aktivister är fångade i dammsugaren nu, så bevis blir svåra att finna. Nu är det bara att försöka inte stöka till det så mycket, som att det skulle gå. En vecka, sen är det kaos igen. Garanterat. Konstigt det där. Varför dammsuger man egentligen när man vet att det kommer att komma tillbaka? Varför städar man när man senast två dagar efteråt har rivit fram tillräckligt mycket för att det ska se ut precis som det gjorde innan man städade? Jag är nog inte rätt människa att svara på den frågan. Faktum är att jag faktiskt städar, ibland.

Söndagsparty var intressant idag. Ja, det där programmet med Filip och Fredrik som går på femman, ni vet. En bra kontrast till den väldigt tråkiga valvakan på SVT. Håkan Hellström gästade och misslyckades med att få en väldigt stel publik att sjunga med i en sommarsång. Malin Åkerman, som trots alla år i Kanada pratar utomordentligt bra svenska, var där och charmade publiken samt mig fastän hon hade en totalt gräslig klänning. Dessutom var Kevin Spacey, den allsmäktige med och visade prov på att han är en vettig människa, plus allt annat som jag redan avgudar honom för. Håkan ja, denne göteborgare med sin semifalsksjungande charm, som på något sätt symboliserar svensk sommar. Och den där melankolin, och glädjen och... så mycket mer. Nämn en känsla, och han har beskrivit den på ett lagomt sätt i en låt.

Kvällens känsla:

Alla dansar, och jag tänker:
Är du också själv?
Var är du ikväll?

Nu är det måndag. Och idag ska det jobbas tre timmar. Näst sista dagen på jobbet. Jobbigt. Sen är det sommar. Roligt. Godnatt!

PS. Biljett till Umeå beställd. Det ska bli underbart roligt. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0