Nationaldag

Jordgubbssmoothie, stryktipsrad och pizza till kvällsmat. En lördag som de alla borde vara.

Sjätte juni och varning för svensk förlust i fotbollen ikväll. Ja, ifall ni frågar mig i alla fall. Resten av den svenska fotbollseliten (där jag naturligtvis INTE är inräknad) verkar redan ha gett tre poäng till Sverige. Då glömmer man att Danmark leder gruppen och har spelat imponerade hittills i kvalet. Okej, de har lite skadebekymmer, men det borde bli en jämn match. Tippade 1 2 på den dessutom, då jag är säker på att det inte blir en tråkig nollnollmatch. Okej, nog med fotbollstjat.

Varför ska det regna på den svenska nationaldagen för? Det är väl onödigt tycker jag. Väldans onödigt tillochmed. Sådär jätteonödigt som bara vissa saker kan vara. Ungefär som dåligt väder på studenten eller åska på bröllopet. Hoppas man besparas från något sånt, även ifall det kan vara ganska mysigt med dåligt väder. Ja, eller det skulle i alla fall kunna vara det, potentialen finns där. Nu är det dock sommar som gäller, och då ska det vara bra väder. Solsken, bad och grillat. Det låter bra, eller hur? Ja, nu tycker jag att moder natur ska hålla med oss lite också.

Kvällen blir nog ganska slö skulle jag tro. Naturligtvis ska matchen ses, och innan dess ska vi försöka hinna med en film vid namn Edward Scissorhands också. Jag borde nog skämmas för att jag inte har sett den tidigare. Ja, skäms Jonas. Fy! Det ska det i alla fall försöka hinna rådas bot på innan fotbollen startar. Börjar bli smått ont om tid dock, lite småjobbigt. Men sånt får man väl leva med.

Imorgon är det söndag och val. Jag ska rösta. Ska ni? Jag tänker rösta för den personliga integritetens skull, för mänsklighetens skull. Och förstås för att vi lever i en demokrati. Varför ska vi ha demokrati, när inte folket vill rösta? Jo, ta vara på din del av demokratin också, gå och rösta imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0