Mittwoch

Onsdag och dagsutflykt till Örebro. En trevlig upplevelse, med en fika uppe på svampen inkluderat och en lite annorlunda sight-seeingtour. Allt som allt en rolig dag med bra väder och ett gäng väldigt dåliga skämt. Såsom en dag borde vara med andra ord. Det kändes riktigt mycket sommar att sitta på en parkbänk i stan och äta glass och njuta av solskenet. Det kommer garanterat att göras igen i sommar. Däri råder det inga tvivel.

Efter att jag tagit mig hem med SJs underbara tågtjänst så kikade jag en israelisk film om kriget mot Libanon på 80-talet. En intressant skildring av människors minne, som ibland kan förvåna vem som helst. Men också en viktig påminnelse om att det inte är svart-vitt i krig. Det finns ingen god eller ond sida, bara någon som framställer dem som sådana. Efter filmen blev det kvällsmat (kring tolvslaget, en aning försenat kanske). Nämligen en hett efterlängtad Big Tasty från McD. Det var evigheter sedan. Och naturligtvis en plus-meny så att man fick ett sånt där fräckt glas som ser ut som en burk. Så idag var en av de onyttigaste dagarna i mannaminne från min sida, men det får vara så. Inte mycket att göra åt det nu precis.

Nu ska det snart sovas, klockan är ändå långt efter midnatt och det känns som att dagen är avklarad på ett klart godkänt sätt. Blev lite inspirerad av filmen vi såg och skrev ihop en blogg som jag postade på den gamla adressen också. För er som inte minns den: www.gamereactor.se/blog/Trimax.



Winter, Summer, day or night.
Centigrade or Fahrenheit.
Baby 'til your heart belongs to me.
Be mine, be mine.
Thursday, friday shout out loud.
When you got a love so strong.
How could it be wrong now?
Mercy me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0