Midsommar 2

Ich werd' dich suchen, muss dich finden, in alle Länder fall ich ein.
Muss mich an deine Wege binden, dreh' und wende jeden Stein.
Wo immer du auch sein willst, ich finde diesen Platz.
Wenn du mir dann verzeih'n willst find' ich dich mein Schatz.


Lugn kväll. God mat, god öl, gott sällskap. Man kan väl inte begära mer egentligen? Nej, jag är nöjd. Eller nej, mer än nöjd. Den här midsommaren blev bättre än den förra med stor marginal. Men den är fortfarande inte perfekt. Vad är väl perfekt förutom något att sträva efter? Man kan väl se det här som en lätt uppvärmning inför Umeå nästa vecka. En resa som kommer bli kanontrevlig, det är jag 100 % säker på. Ja, det ser vi fram emot.

Imorgon är det midsommardagen. Och firandet är över. Baksmälla för de flesta svenskar, men för mig blir det nog en ny NHL-turnering. Putte var optimist och trodde att han skulle kunna vinna. Nu ska bara Macke och Jeppe övertalas sen är saken biff och jag mästare igen! Eller ptja. Riktigt så enkelt går det väl inte, men nästan. Ifall det blir någon turnering? Det får vi se imorgon kväll. Chansen är i alla fall stor.

Nu ska bara dagen avrundas på ett bra sätt och sen ska jag somna in och sova gott. Lite jobbigt dock att bli pigg såhär klockan två på natten. Nu när jag har gått och gäspat i fyra timmar. Nåväl, min timing har väl aldrig varit patenterat bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0