Fika på stan

Vad är väl en öl på Hantis en onsdagskväll... förutom svindyr, och tråkig och alldeles... alldeles jättegod.

Tur att man har nog med självdisciplin för att hålla det på den nivån att man mår bra idag. Annars hade nog jobbet blivit lite jobbigt har jag en svag känsla av. Samtidigt så blev det bra mycket trevligare än jag trodde att det skulle bli, och vi blev lite fler människor än jag trodde också. Ett par kilkennys och en staropramen senare så spenderades resten av kvällen med att umgås med Pep som inte orkade gå på studentfesten uppe på ströbohög. Inget att dricka tydligen. Tråkigt för honom.

Nu är det torsdag, och om inget oväntat inträffar så betyder det att jag har fyra arbetsdagar kvar tills det är sommarlov. Fyra stycken, sen är det ledighet som gäller. En hel sommar fylld av äventyr såväl i Tyskland, som i norra Sverige och säkert en del virrande i inte helt nyktert tillstånd här i kretsarna också. Hoppas bara vädret blir bra, så ska vi nog se till att resten blir skitbra också! För, som jag skrivit tidigare, i år ska jag inte sova genom hela sommarlovet. I år ska jag inte sitta och ha tråkigt 90% av tiden. I år ska tiden tas vara på. För tid är värdefullt, eller hur?

Ja. Även fast det blåser storm ute nu och regnet faller ner så är jag svagt förhoppningsfull inför sommaren. Den kan (läs: SKA) bli bra!

Nu ska jag snart höra av mig till en nyvaken Nisse, en fika på stan stundar. Ska bli gött att snacka lite skit med honom, all to long since the last time!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0