Dag ett i en annan del av..

Vaknade imorse av att solen låg på fönstrena och trots att vi har vad som måste vara världens största parasoll utanför så var det slut på syre i rummet. Värme. Trettio grader varmt i skuggan, och i solen ska vi inte ens börja diskutera. Tog mig en promenad till Gitarrdoktorn för att se att han hade kilat iväg på semester fram till den 4e augusti, och kom hem genomsvettig. Dusch nummer ett.

Dagen fortsatte i värmens tecken. Var förbi systemet en sväng och inhandlade öl till fotbollsmatchen (lagom alkisvarning på mig just nu, men det får jag väl leva med antar jag) som sågs hos Putte. Tänk er en lägenhet på den högsta våningen i ett hyreshus där solen har legat på hela dagen. Utan att överdriva så har jag aldrig svettats så av att äta kvällsmat. Satt utan t-shirt och kände hur svetten lackade i pannan och liksom började rinna, tittade på Putte och Macke och insåg att jag inte var ensam. Det måste ha varit 35-40 grader där inne. Det var helt seriöst något av det värsta i värmeväg jag någonsin varit med om. Fotbollen sågs och även lite tennis från Wimbledon. Jublade gjorde jag när Tyskland gjorde mål, så som det förväntades, och ölen har sällan smakat så gott som den gjorde i denna värme. Iskall tjeckisk finöl! Får jag schlumpen? ;-) Dusch nummer två.

Funderar på att doppa huvudet i kallvatten igen så att man kan somna inatt också, men det vet jag inte om jag orkar. Igår kväll blev mörk och kall. Faktiskt. Satt på kråkis och pratade skit tills klockan var halv två eller så, och då var det faktiskt ganska mörkt ute. Jämförelsen med Ume var oundviklig. Där var det ju ljust hela tiden. Bah. Ljus! Jag vill ha det ljust!

Vad bjuder nästa två veckor här på då? Överraska mig! Hoppas vädret fortsätter vara lika bra som det är nu bara! Sommar när den verkligen är som bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0