Ich will

Ursäktar mig smått för uppehållet i bloggen. Det bara blev så när vädret var så bra och jag plötsligt hade lite sysslor att sysselsätta mig med. Nu är det dock regn och rusk, men inget gnäll från min sida. Det kan få vara så ett tag också. Kan ju vara ganska mysigt det med. Hmm, vad har jag gjort sedan jag kom hem från norrland?

Bio - Såg Ice Age 3 och var rädd för att vara äldst i biosalongen, men det var det tydligen ingen risk för. Snarare var jag bland de yngsta, så det var befogat att jag skrattade mest också. Scrats eskapader med nöten, som aldrig riktigt verkar ta slut är i vanlig ordning kriminellt underhållande, och de får en helt ny dimension. Titta på filmen och ni förstår. Sid är som alltid vilsen med stil, och Manny den modiga mammuten är älskvärd in i det sista. Underhållning när den är som barnvänligast. Dessutom talande för mig med en viss flair för, så kallat, dålig humor. Kort sagt: Me like, big time.

Onyttigt leverne -  Trodde att öldrickandet, chipsmumsandet och snabbmatsfrossandet skulle ta sig en ände efter att jag kom hem från isbjörnarnas hemvist. Men sån tur verkade jag inte ha. Vad sägs om TV-spelskväll, med minst någon liter cola, en chipspåse och en pizza, eller en blixtvisit på MackyDee sådär runt midnattssnåret. Inte precis det jag siktade på när jag tänkte ta en nyttig sommar. Och bättre blir det väl med säkerhet inte heller. Tyskland och München står framför dörren. Och kusinen hade redan planerat in en rundtur på ett av de största bryggerierna. Kul grej, verkligen. Ser sjukt mycket fram emot helgen, även om jag knappast kan tävla med dem när det kommer till öldrickande. De är större än mig på de flesta sätt, och deras vana är något av det sjukare jag någonsin varit med om. Drick dem under bordet och du själv kommer åka in på akuten och behöva pumpa magen.

Handlat kläder - Det är lätt att slösa pengar på kläder märker jag. Ett par tusen har försvunnit för att förnya garderoben lite, vilket visserligen är roligt, men sjukt beroendeframkallande. Det finns så sjukt mycket fina kläder. Man skulle vilja ha alla samtidigt, men det skulle kosta såna sjuka mängder pengar att de flesta skulle te sig ganska fattiga efter en sådan eskapad. Så jag nöjer mig någonstans med ett par plagg och på tok för många pikétröjor. Favoritplagg i sommar? Ohyes. Lagom (... som jag älskar det ordet) uppklätt men fortfarande såväl skönt som snyggt.

Titta film - För er som följt bloggen ett tag så kommer det säkerligen knappast som en chock att jag är en filmälskare och har småsvårt att titta på dålig film, men samtidigt en liten flair (nytt favoritord på gång märker jag) för romantiska komedier. Helst med många problem, och en till synes omöjlig dröm som under filmens gång kryper närmre, fastän saker hela tiden går emot dem. Romantiska komedier med hollywoodslut är förutsägbara, frustrerande och förrädiska. Men jag älskar dem för vad de är. Machofisken. Ja jag vet. Det är inte manligt, men det skiter jag i det. För jag sitter där lycklig som ett barn när allt blir bra på slutet av en film, och stämningen som just de filmerna, ifall de är bra gjorda kan förmedla, är magisk. MAGISK I tell you!

TV-spelat... utan framgång - Ja, det har blivit en del kvällar framför PS3an utan att jag vunnit nästan just någonting. Ikväll spenderades dessutom 450 kronor på en pizzeria för käk för hela skaran människor. Party! Sen gick turneringen åt skogen. Slutade på fjärdeplats och Putte åkte hem som trött vinnare. Fjorton matcher på en kväll är bra jobbat! Kul är det också, men nu börjar man längta efter nästa spel. Börjar tröttna på alla fel som det ändå finns där. Men ett spel med såhär bra hållbarhet är man inte med om ofta. EA har verkligen lyckats.

Njutit av vädret - Behövs nog inga kommentarer.

Nu tänkte jag slänga bort överkastet från sängen och gosa in mig lite extra och titta en till romantisk komedi innan jag somnar för dagen. Imorgon? En ny dag.

I need to be bold, need to jump in the cold water, need to grow old with a girl like you.

Kommentarer
Postat av: diana

så har man hittat hit också. Trevlig blogg du har :)

2009-07-09 @ 11:16:42
Postat av: Fischer

Tack! Gör mitt bästa för att underhålla smått med det jag skriver. :-)

2009-07-09 @ 12:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0