Röja hus

Trodde aldrig att jag skulle säga det men: vi är klara med att röja ur huset. Eller ja, inte egentligen, men nästan. Alla rum är klara så pass långt att vi inte kan göra något mer innan vi åker, så nu gäller det att ta det lugnt och varva ner den sista tiden i Tyskland och försöka njuta av det goda sällskapet som ändå finns här. Åt en glass för 7 € idag. Sjuttiosju kronor med aktuell växelkurs. Och vet ni vad? Den var värd varenda krona. Är visserligen så pass utslagen att jag knappt orkar röra på mig just nu, men smaken var så underbar, så klockren och så astronomiskt god att jag nästan gick och självdog lite. Servitrisen såg dessutom väldigt bra ut. När hon utbrast : Ich komme sofort - Jag kommer på en gång kunde varken jag eller kusinen låta bli att börja gapskratta. Kass humor? Javisst, men huvudsaken är väl ändå att man har roligt.

Imorgon är det lördag. Byfest och garanterat en dimmig kväll. Alkoholens dimma. Förhoppningsvis blir det roligt, men det oroar jag mig knappast för. Nu ska jag kila igen och slå upp lite tält i ösregnet. Inte ens i Tyskland kan det vara bra väder när man behöver det som mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0