Hainbach dag 3

Blev väckt på tok för tidigt idag igen, av att mamma och moster redan slet med att tömma huset. Jobbade några timmar, och lyckades tömma vindsvåningen helt, och sedan med stor förvåning konstatera att containern som vi hyrt in var full. Det gick inte att jobba mer idag. Ikväll ska vi ut och äta på restaurang, och jag tänkte för en gångs skull käka en schnitzel. En riktig, orginalschnitzel. Inga djupfrysta grejor eller gjorda på svenska råvaror. Mjau.

Imorgon är det den sista storstädningsdagen, förhoppningsvis går det ganska snabbt. Känns i alla fall bra att ha tagit sig så långt som vi gjort nu. Slitit som djur har vi också gjort. Hittade en död mus i en råttfälla idag. Den har säkert varit död i några år redan. Helt torkad och dan. Nåväl, så går det antar jag, när man inte mäktar med att slänga någonting alls. För, jag vet att jag har påpekat det tidigare redan, men här slängdes det verkligen ingenting alls. Hittade en stor hink som tillochmed var försedd med en lapp där det stod "Ullrester". Istället för att slänga så slänger man upp det på vinden, eller ner i grovköket. Idioti kan tyckas. Men vid en katastrof hade sakerna kunnat behövas. Kanske. Eller med största sannolikhet inte. Men ändå. Det är som det är!

Äta på restaurang ikväll alltså. Sällskapet kunde vara bättre, men jag hoppas att det blir roligt ändå. I helgen är byfesten, och det kan nog tänkas att det blir ganska mycket dricka av där, för att avsluta denna jobbiga vecka på ett positivt sätt. Och sen på måndag är jag redan tillbaka i Sverige. Wihow!

Kommentarer
Postat av: Liten

sakna sakna sakna !



Jag gråter när jag läser bloggarna, för jag hör din röst i huvet som en berättarröst. Det ÄR tomt när du inte är hemma.

2009-07-23 @ 12:02:05
URL: http://saraliiten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0