Tjugohundra...öh...nio

Julen är över för länge sedan. Eller ja, för några dagar sedan tog den slut för i år i alla fall. Julklapparna var precis de jag önskade mig, så jag är väl så nöjd man kan vara när man får det man önskar sig. Däremot är hela den där julklappshysterin som en gång i tiden fanns där varje gång man öppnade ett paket helt försvunnen. Visst blev jag glad, även om de flesta presenter verkade ha någon slags baktanke. Jag ska tydligen både vara nyrakad och lukta gott nästa år. Okej, jag tar det som en pik mamma, okej!? Haha.

Brorsan var över och vi pratade ungefär precis lika mycket skit som vanligt, fastän det den här gången inte blev någon sån där jättedålig film på TV som båda tvingade sig igenom, utan mer... ptja... ingenting. Fast kryddat med en massa skitsnack och så lite datorspel. Det är intressant att enda gången jag spelar spel är när han är någonstans i närheten eller när jag umgås med såna där så kallade kompisar. Spela själv? Det var länge sedan. Och som jag älskade att spela förut. Håller jag på att bli vuxen månne? Oh god damn! Nåja, trevligt var det absolut!

Sen dess har huset översvämmats av vänner som velat se mig en snabbis eller bara var över för att kika en film eller snacka skit. Och sena kvällar har det blivit också. Eller, i ärlighetens namn, så är det inte tal om sena kvällar utan snarare tidiga morgonar istället. Vet inte när jag somnade innan klockan ett förra gången. Min dygnsrymt är så oerhört missanpassad så det finns inte ord för det. Men nåja, det går väl att fixa till.

Jag drabbades av panik igår också. Insåg att jag inte hade anmält mig till tentan jag ska skriva den nionde januari, och nu har de stängt i expeditionen, så jag kan inte göra det förrän den fjärde januari. Och då är det alldeles för sent för att anmäla sig till tentan, så jag vet inte riktigt hur det ska gå. Tydligen, efter en kort undersökning på facebook, så var jag i alla fall knappast ensam om att ha glömt, utan vi var minst tre till. I alla fall en liten tröst.

Det fixar sig nog, det gör det alltid.

Snart är det nytt år. 2010. Tänkte kanske skriva en sammanfattning av detta år någon gång ifall jag känner att jag har tid, annars blir det ingen. Får se om jag överhuvudtaget minns något från det här året. I alla fall, en god fortsättning på er, så skriver jag säkert snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0