Sunday, cozy sunday

Kvart över tolv. (Och ja, jag tycker verkligen om att börja alla mina blogginlägg med ett klockslag, det tenderar att kännas mer dramatiskt så) Luciadagen, söndag den 13 december 2009 är nu historia. Dramatiskt, inte sant? Om jag säger att dagen i sig innehöll ungefär lika mycket spänning som en slät fralla utan varesig smör eller pålägg, så förstår ni nog att det jag gjort idag inte direkt var det mest världsomvälvande hittills.

Idag har jag... ehrm... tagit mig friheten att åberopa söndagsgudens makter. Det vill säga, såsom även Bibeln säger "på den sjunde dagen vilade han". Var iväg och handlade mjölk och ägg och andra såna där onyttigheter, men det var bara ytterligare ett steg i den planerade vilokvällen. Såg en film som gick på TV, men inte på TV utan på datorn. Har man inga kanaler på sin TV lär man införskaffa filmerna man vill se på annat sätt. Sagt och gjort. Såg den med reklampauser och allt. Visst är jag bra idiotisk?

Hade i alla fall bra sällskap. fniss

Nu är det tre dagar kvar i skolan under en femdagarsvecka, sen ska jag åka hem. Hem och fira jul. Jag fasar redan för hur tung min väska kommer vara, och undrar lite smått hur tusan alla saker ska kunna få plats. Men jag antar att det fixar sig - såsom allt annat. En jul ska firas. Och det kommer kännas mer än bara lite skumt. Vår jul. Underbara jul. Jag ska göra den lika mycket till en högtid som hedrar morfar, som till den högtid den redan är idag. Jag har dessutom klappar till alla redan. Visst är jag duktig? Ja, ibland så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0