Schnurri

Det finns inga ursäkter för bristen av uppdaterande. Jag vet, det är illa så att det räcker och blir över. Men för att vara ärlig har de flesta av tankarna den sista tiden varit på helt annat håll. I skolarbete? Nja, en charmerande tanke skulle det väl vara, men pluggat något mer än jag absolut behövt har jag inte heller gjort. Snarare pluggat alldeles för lite för att jag ska kunna vara nöjd med det. Men det är som det är.

Nu är det plötsligt december, och det börjar på allvar närma sig jul. Idag/imorgon lite beroende på hur man ser det, är det lucia. Ljusdrottningen - som bara firas i Sverige och på Sicilien. En intressant tradition med en hel del myter och klyschor kring sig. Egentligen en ganska hemsk historia om en människa (som inte alls var blond - egentligen) som fick lida väldigt mycket. Och det firar vi här i Sverige för att skrämma bort mörkret, skulle jag tro.

De sista två veckorna har det lyssnats på julradio, nästan nonstop. Det har blivit så mycket julmusik (för det femte året i rad) att jag lyckats med bedriften att tröttna på den innan de flesta har börjat lyssna på den. Men sånt är livet, och när det är sändning på radio så måste man ju helt enkelt lyssna.

Kan viska lite smått att jag eventuellt ska agera bisittare i radion den 19 december. Mer info om exakt när och hur detta kommer gå till kommer naturligtvis i bloggen ifall det skulle bli av. Vi är ju såklart ute efter att ha så många lyssnare som möjligt. Dessutom kan jag väl avslöja att jag hade planerat att vara en av radiopratarna från och med nästa år. Ifall allt går som planerat vill säga! Nåja, nog om det.

Det är mindre än en vecka kvar innan jag ska hem till Köping igen. Det var ett tag sen jag var där nu. Närmare bestämt när jag skrev förra bloggen om Megan Fox! Känns faktiskt som att jag längtar hem, även om det är så mycket som är så bra här i Uppsala. Vännerna, närheten till en stor stad, gymmet, skolan och korridoren. Allting känns som gjutet och jag njuter faktiskt av att vara här. Väldigt mycket.

Nu är det dock dags att sova. Klockan börjar bli extremt väldigt mycket, och jag är pigg. Ska nog sova alldeles för lite tills imorgon så att jag är trött imorn kväll. Det låter som en idé, eller vad tror vi?

Ja, så får det bli. Godnatt.



Bjuder på ett stycke dåtid också. Ett par år sen det här. *fniss*

Kommentarer
Postat av: Liten

Haha ! Kolla på ungikyrkan så får du en hel uppsjö av bilder ;)

2009-12-13 @ 10:09:36
URL: http://saraliiten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0