Manschauvinistisk

Jag blir så trött. Varenda gång. Varenda lärare. Varenda gruppövning.

"Varför pratar man om en han när könet är obestämt?"

Men kom igen. Vi vet att ni är avundsjuka över att vi har styrt världen i vårt patriarkala förtryckarsamhälle sedan tidernas begynnelse och lite till, men hallå? Alla män är tydligen svin ändå, oavsett ifall man försöker bevisa motsatsen. Bete sig korrekt, aldrig vilja någon ont. Det kvittar ifall man tycker att såna här diskussioner är fåniga. Trams - det är precis vad det är. Jag menar, vem fan bryr sig egentligen om ifall man pratar om han eller hon eller kanske tillochmed det könsneutrala hen som någon föreslagit som nytt alternativ.

Jag blir bara mörkrädd och börjar tänka på de där undersökningarna som hade gjorts angående styrelsen i våra svenska politiska partier. Vänsterpartiet var tydligen mest jämställt med sina 55 % kvinnor medan moderaterna, sossarna och några till var lite mindre jämställda med bara 50% kvinnor. VADÅ MER JÄMSTÄLLT? Alltså, visst, jag kan förstå att man tycker att det är fel när kvinnor inte behandlas lika som män, men varför ska allt alltid dras ett steg längre? Vad har vi, som levt ett ärligt och "jämställt" (tydligen är vi inte nöjda förrän 75 % av alla platser går till kvinnor och mansskatt ska väl också införas?) liv och aldrig vart särskilt manschauvinistiska av oss gjort för att förtjäna denna vrede? Disez-moi, s'il vous plaît!

Feminismen är den enda ideologin som går ut på att "män är svin" och "män och kvinnor är lika mycket värda". Med andra ord. Hela rörelsen är ett enda stort sammelsurium av bullshit. Frankly speaking. Nästa uppgift - inse fakta.

Kommentarer
Postat av: oscar

word.

2009-12-14 @ 20:46:10
URL: http://skrwt.blogg.se/
Postat av: Akx

"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

2009-12-15 @ 02:07:30
Postat av: Teresa

Varenda gruppövning? Jag har aldrig hört den här frågan förut, även om inte jag heller tycker att den känns speciellt viktig.

2009-12-17 @ 08:19:38
URL: http://vintervagor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0