Ingen jul utan snö

Visst, det må så vara att det bara handlar om några flingor än så länge. Inget som syns på marken. MEN! Det snöar, och det är bara en och en halv vecka kvar till julafton. Sen är det jul. En Aftonbladetundersökning (jag borde verkligen sluta läsa den skittidningen - men det är som bekant svårt att lära gammal hund sitta) så vill 75 % av de som svarat på undersökningen ha snö på julen för att få den speciella julstämningen. Egentligen säger väl inte siffrorna så mycket alls, men de gör mig glada. Folk vi ha snö, folk tror på julen - liksom jag också gör.

Nu verkar det bli svårt att få plats med radiosändning på grund av jobb tyvärr, så det verkar rinna ut i sanden. Men jag hoppas på ett under, sådär lagom till jul, ändå. Vem vet. Mer info - här om det blir något.

Morgonen började med ett gympass, som faktiskt kändes överraskande bra. Jobbigt är det förstås, men det ska det ju vara, och känslan efteråt är så mysigt trevlig att jag kan gå och bara vara nöjd hela dagen. Lyckopiller i form av att lyfta skrot. Ja ni, det finns tydligen inget som är omöjligt i denna värld. Just nu ids jag dock knappt ens lyfta ett glas fullt med mjölk, så nog är jag lite mör. Men det ska man ju vara också.

Snart dags för gruppövning. Den enda grejen i skolan innan torsdag och fredag. Är ledig imorgon och onsdag och tänkte faktiskt ta lite av den tiden till att plugga. Medan man fortfarande är kvar här i Uppsala, och inte har något bättre för sig, så kan det väl låta som en bra idé. Men nästa händelse - gruppövning.

Nu ska jag bara dega i sängen en halvtimme till, och njuta av att jag lever!

Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0